Saturday, December 11, 2010

hari yang seronok bangat :)

hari sabtu 11 december, aku ada pertunjukkan silat depan pengantin.. aku diarahkan oleh mahaguruku hj rahman satam untuk merekrut satu kumpulan untuk membuat persembahan.. semua nyer dikalangan kanak2... ada 8 orang semua nyer... cuba anda bayangkan bagaimana saya mengawal kanak2 yang berumur diantara 8 tahun hingga 15 tahun... ye laaa kanak2 yang baru nak up. huru-hara.. kucar-kacir dan macam2 lagi.... kene plakk aku nie tak reti nak marah atau buat seriussss.... adoi... tapi mereka masih lagi reti menghormati orang yang lebih tua.. sebab tu aku boleh lagi untuk terus melatih mereka.. sebab apa.. aku jadikan denda 'bumping' 10 kali kalau nakal2... hahah! sebab kalau serius sangat, budak2 pun jadi takut nak belatih.. so, mungkin program pertunjukkan akan dibatalkan sebab budak2 tarik diri... hahahah!! apa2 pon.. sepanjang latihan 1 hari sahaja.. kami dapat buat pertunjukkan dalam masa 5 minit sahaja...

nak ceritakan pengalaman saya nyer.. saya sebagai leader kene laa buat persembahan khas... so, saya akan membuat persembahan yang terakhir... yang di panggil 'laila sembah'.. dimana ia adalah bunga kepada seni silat sendeng malaysia yang di khas kan sahaja untuk pertunjukkan depan pengantin... hahahah!!! dengan baju silat, sampin, tengkolok dan bengkong.... perghhh.. kalau saya ada gambar... mesti korang cakap aku nie macam hang jebat :)

agak menggeletar gak laa buat persembahan.. tapi sangat seronok.. sebab saya da macam artiss... orang amik gambar... amik video... nasib baik melodi tak ada. kalau tak.. tentu ada jee soalan panas nak tanya kat saya... tak kuasa i euuuuwww.... hahahah!!

so, pas nie. sapa2 yang nak kawin.. boleh laa call saya untuk buat persembahan.. harga boleh dirunding... jangan risau... tolong kawan2 punyaa... nak buat demo dulu pom boleh jee :)

pas tu... malam nyer pulak.. kawan2 au dari bekas skolah agama yang dipanggil ex-smuda ajak main futsal.. waaa mmg hobi aku kot main futsal.. hahahha! mula2 mereka memandang rendah akan kebolehan ku.. ye laa.. dengan perwatakkan lembut dan macam orang tak biasa main bola nie.. boleh ker main bola? hahah! aku tak kisah... mungkin mereka hebat... heheh!

tap.. tap.. bila main jee... perghhh... aku pon tak caya yang aku boleh score 3 gol berderet kot... terus aku jadi pemain paling mahal... haaaa.. masa skolah dulu lain ar... aku tak taw apa2... skang bak dtg.... hahah! isu 3 gol tu adalah tak penting... apa yang penting adalah aku seronok dapat jumpa kawan2 lama... kalau korang seronok tak jumpe kawan2 yang da hampir 8-9 tahun tak jumpe??? mesti laa seronok kan???? isk...

kenangan atau kegembiraan yang aku tulis kat atas tu.. aku minta maaf sebab tak ada gambar... maklumlaa henset murah jeee :)

No comments:

Post a Comment

kritikan yg membina