Wednesday, November 3, 2010

Kuantan dan Cherating


kecewa bila tak dapat nak download video.. mungkin dia besar sangat kot... adess.. tapi tak pe laaa... apa2 pom.. aku nak kongsi pengalaman semasa berada di Kuantan dan Cherating... pengalaman yang sungguh best giler.. aku nak try camping ngan kawan2 kat kuantan... waaa... sama seronok nyer... heheh! banyak cerita yang nak di kongsi... ok aku nak cerita pasal kuantan dulu k..

Kuantan : aku sampai kuantan pada 29/10/10... bertolak dari KL pukul 6pm.. sampai pukul 10++pm gak ar.. then pjien amik aku kat terminal ngan kawan2 dia... adess.... then kami lepak makan dan minum... sambil bincang untuk buat program esokkk... dalam pukul 11pm gak laa kami balik.. sampai jee kat umah pjien.. aku disambut oleh ayah dan ummie dia.. waaaaduhhhh baik skali parent si pjien nie.. layanan 1st class... bertaraf 5 bintang... begitu juga kakak nya nadrah hafizah yang sangat comel :) boleh plakk sampai2 jee kat umah.. terus beborak sakan ngan ummie dia.. peramah giler ummie pjien ne.. tu yg buat rasa sangat best tuh...

aku dapat gak berjalan2 kat kuantan dan mengenali bandar mereka.. best jugak laa kuantan... macam2 jugak ada.. dekat ngan rumah plak tuh... macam tgh2 kota.. pusing mana2 jee senang nak sampai... tak yah nak pening2 kepala... dekat ngan teluk cempedak.. ye laa dekat ngan pantai kan... hahahahah

Cherating : huhu! perjalanan 45 hingga 50 minit dari kuantan nak sampai ke cherating... dekat.. pantai dia lawa dan pasir dia bersih... macam kita pergi kat pulau2 bahagian terengganu plakk... ada mat salleh bersantai plakk tu... heheh! tapi malangnyer kami sampai ke cherating masam tu hujan... tapi kami tetap kering nak camping walau baju dah basah kuyup.... hahahah! aku pom 1st time sampai cherating.. so, utk pengalaman yang pertama kali nie.. mmg best.. hahahah! apa yang korank nak taw... yang aku teruja nyer... setiap orang yang join camping nie.. mesti ada camera.. itu yang setiap saat jee nak bergambar... hahahahah! maklum laa budak2 grafik.. kene laa kreatif amik2 gambar nie....

ntah laa... ada banyak lagi kalau nak diikutkan cerita... tapi setakat ini je laa.. sekadar menghiasi dada blog aku nie jee...!! nak taw cerita lebih lanjut.. dtg umah aku.. aku boleh siap tunjuk gambar lagi... hehehehehhe!!



antara tokoh yang joinn camping ke cherahing :

1- iqman
2-pjien
3-asha
4-kechik
5-abeyy
6-essar

2 comments:

kritikan yg membina