Wednesday, October 13, 2010

semoga semua bahagia...

Malam nie aku nak cerita kepada pembaca setia blog aku, pasal kisah cinta kawan2 aku. hahah! aku dah kawan ngan mereka da lama.. dari skolah lagi.. sampai laa ada yang da kawin, ada yang nak kawin.. hehehhe! aku seronok tengok mereka bahagia bersama dengan orang yang tersayang. apa tak nyer.. kawan sendiri kan.. susah senang, jatuh bangun bersama kan... ibarat macam adik beradik jee.. cubit peha kiri.. peha kanan yang terasa... begitulah ukhwah yang aku rasakan. sekiranya ada masalah, aku cuba bawa berbincang dan cuba untuk selesaikan, bukan sahaja selesaikan.. bahkan cuba untuk tolong pimpin selesaikan. Dengan tujuan supaya aku tak nak tengok kawan2 aku dalam kesusahan.. hahah! baik giler kan aku. selesaikan masalah dengan cara bergaduh bukan budaya aku untuk selesaikan masalah dengan mereka, bahkan itu mungkin menambahkan lagi rasa marah dan dendam. hahah! kalau gado2 kecil tu biasa laa... gado2 manja.. adesss.... cam tak biasa plakk... ok laahhh, aku seronok untuk mengenalkan korank (para pembaca sekalan) kawan aku dengan orang yang paling mereka sayang atau yang boleh membahagiakan mereka.... sapa aku nak kenalkan dulu ar?? aku berminat untuk bermula dengan yus laa...

YUS+NANA : erm... sebenarnya, aku dah lama sangat nak tengok kawan aku yg sorank nie ada awek.. tak leh tengok dia single laa.. aku dapat rasakan kesunyian dia.. akhirnya muncul nana dalam hidup dia.. aku nampak dia cuba sesuaikan diri dengan nana... macam2 perkara yang dia dah buat.. dan aku harap, nana jangan lah sakitkan hati atau sia2 kan perasaan dia.. hormat sebagai bakal suami.. sebab yus dah lama tak jatuh cinta sampai bahagia macam tuh... so, apa pun yang terjadi yus.. aku tetap saport ko dari atas, bawah tengah, blakang dan dari segi semua sudut.. biar betul atau salah biar terbalik atau terbang... aku ada untuk memberi sokongan OK???

PJIEN+ASHA : nasihat aku kepada pjien.. jaga asha elok2.. sebab aku dah lepak ngan pjien dan asha kan.. apa yang aku nampak dan lihat.. asha nie baik dan rajin... so, aku harap hubungan nie dapat kekal abadi ya.. korank sweet sangat ^_^

EDDIE+RENY : yang nie pom satu.. walau apa pun yang ko dah buat.. aku tetap jugak saport dan memantu dari pelbagai aspek, material ataupun emosional... hahah! aku buat tu.. semua nak tengok ko bahagia.. dan memang aku tak sabar nak menunggu keluaran Danish tuh.. aku dah agak.. mesti comel. si eddie nie antara kawan yang aku yang agak playboy.. tak caya.. tanya bini dia.. sib baik dapat bini yg cukup penyabar dan tabah... Allah jee tahu...

WAN+IDA : tup.. tap..tup.. tap.. dah kapel.. tup.. tap..tup.. tap.. dah betunang... tup.. tap..tup.. tap.. dah nak kawin 1/1/11 adesss.... aku tak dapat nak kejar kisah percintaan dia... sebab mereka nie macam silent couple jee.. semuanya dalam diam2.. apa pon.. pasangan ini pernah ajak aku kuar dating ngan mereka skali.. tengok wayang... hahahah! kat situ laa aku tengok wan berjiwang2 ngan awek dia... hahaha! apapun.. harap kekal kebahagiaan tu hingga ke akhir nyawa ok...

HEND+IKA : ikhlas nyer... pasangan nie sama2 comel.. aku nak membanggakan diri bahawasanya.. hend dan ika nie tak akan berjumpa tanpa aku... hahah! kalau tak disebabkan mega gath dulu... siapalah hubungan mereka skang nie... aku suka mereka berdua... suka sangat.. sama comel.. nak jee aku cium mereka berdua tuh... hehehhe! tak pi tak leh.. nanti kene cop gay dan gile sex! :)

BLACK+ADEK : walaupon aku malas nak amik tau pasal cerita cinta mereka.. dia tetap tersenarai dalam pemerhatian aku... dan slalu kantoi masa amik adek dari rumahnya utk kuar gi dating... kalaulah si black nie dapat kawin ngan si adek... aku akan buat persembahan silat secara percuma di majlis kawin mereka nanti... hahahah!! KALAU.... ok?

FAD+CICI : sampai skang.. aku ingat, pasangan nie pernah berlanja bawak aku gi makan mc D, jasa tu aku akan balas.. hahah! sebab si fad nie jarang sangat belanja aku makan2 nie. hahah! mereka nie sama kecik molek.. erm.. romantik dan dramatik gak laa.. antara kapel yang slalu lepak ngan aku.. dan kapel yang tahan lama walau ada hujan ribut di tengah jalan... aku dapat rasakan, kalau mereka dah kawin dan ada anak nanti.. mesti comel.. heheheh!

MANCIK+MIMI : kawan aku yang kawin paling awal. haha! dah ada anak sorank.. nama dia shafira... comel giler.. macam anak cina plak.. lagi2 kalau dia buat muke seposen... perghhh.... nak jee aku sepak muka dia.. geram comel dow.. hahahahah!! pasangan nie pon dulu pernah cetuskan kontrovesi... akhirnya.. ke jingjang pelamin juga... kekalkan kebahagian tersebut ya mancik...!! comel ^_^

ARIS+INA : sebenar nyer.. aku saja letak aris dan ina.. sebab aku tengok.. aris nie macam da melekat ngan kekasih yang telah lama menghilang kini kembali.. hahah! asalkan menampakkan kebahagiaan, dah cukup bagi aku.. aris dan ina mmg sesuai.. aris da laa macam chiness look.. sama jee ngan ina tuh... sama2 kulit putih... kalau tengok aris kuar dating... best... macam ina plak ngorat dia... apa2 pon, aris ini patut beruntung.. sebab ina tu pelajar jururawat... hahah! mesti kalau sakit tak yah da jumpe doktor.. rawat dalam bilik jee.. opssss!

FARIZ+KAMARIAH : waaa... aku belom jumpe lagi si kamariah nie.. apa2 pon.. kalau itu lah kebahagian kawan aku.. aku tetap sokong walau macam mana pom.. aku pasti itu yg terbaik... teruskan bahagia ya fariz... hahahahah!! nanti kalau raya.. boleh laa balik kelantan sesama ekk?? :P

USRA+JUE?? : aku pon tak tau laa betul ker tak nama pompuan yg slalu dia sms dan call secara sorok2 dari aku... yang pasti dia mencuba untuk mencari kebahagiaan dia sendiri.. walau pon dia ada cara yang tersendiri.. aku tetap sokong... hahah! sambil2 nak korek rahsia.. siapakah pompuan tersebut... huhu! usra.. apa2 pertolongan ko nak.. aku akan cuba selesaikan... jangan risau... OK??

dan yang tak tersenarai tu adalah masih single.... termasuk aku.. masih single.. tak pe.. asalkan aku dapat tengok orang lain bahagia.. itu pom dah rasa macam bahagia gak.. sebab aku suka kongsi kebahagiaan dengan orang lain... eh.. eh... macam ada yang tertinggal jee... owh.. ada sepasang lagi yang aku terlupa... isk.. asal laa aku boleh terlupa nie...

EJAL+FATIMA : hahah! yang nie panjang skit boleh?? sebab sebelum dan semasa mereka bercinta.. aku pon ada 24jam bersama kot... so, aku boleh ceritakan setiap inci kisah mereka.. sangat menarik.. antara pasangan yang paling aku kagum.. aku suka dengan kretiria ejal.. sebagaimana dia begitu setia yang amat dengan fatima. sebab tu lah.. kalau ejal suruh aku kaver line untuk dia.. aku sanggup buat kerja jahat tuh.. sebab aku tau.. ejal menipu atau sruh aku kaver line utk dia mesti ada sebab.. biarlah jadi pak turut skali pon... aku yakin.. dia takkan mengkhianati fatima.. (waaa... mood angle plakk) asalkan aku nak tengok ejal nie bahagia.. aku sanggup buat apa sahaja.. dan aku yakin fatima adalah kebahagiaanyer.. aku akan cuba sedaya upaya untuk mengabungkan pasangan ini dari dulu lagi.. kalau nak di ceritakan boleh buat buku novel kot... dah laa.. harap2 mereka sampai ke jingjang pelamin.. yang penting jangan lupa jemput aku... aku nie watak penting dalam percintaan korank kot... hahahah! tak nak jemput pon tak pe.. aku tak terkilan laa... dah biasa...

ok.. tu jee laa kot... yang mana belum kawin tu.. kawin laa cepat.. takkan korank nak tunggu aku kawin.. hahahah! opss lupa plak yang aku ada yg sedang membaca nie hahahah!! kepada korank semua... korbankan sesuatu untuk orang lain.. pasti Allah akan membalasnya... jangan risau.. janji Allah adalah PASTI... hahaha! dengan itu.. TAKBIRR...!!!!

4 comments:

  1. adyaiii .. iqman
    ko letak aku lak buat ape isk isk isk ..
    anyway thx a lot iqman ..
    you r the best prend .. smgoa persahabatan kite samapai ke akhir hayat ... asalamualaikum ..
    takbir!!!!!

    ReplyDelete
  2. erk.. ko sapa ek??? dari segi penulisan... macam yuss jeee...

    ReplyDelete
  3. man lupa saya..waaaa

    ReplyDelete
  4. adlin... bukan tak ingat laa... nanti saya tulis pasal adlin kat blog saya... huhuhu sori..

    ReplyDelete

kritikan yg membina