Wednesday, November 3, 2010

terima kasih pak cik polis :)

malam tak di... 03/11/2010 aku hantar kan tiket utk kawan aku kat hentian putra.. dia nak balik kuala terengganu untuk cuti depavali nie... sedang aku nak melalui jalan dari chowkit nak menghala ke hotel GRANDSEASON.. tetiba ada road block... aduh.. aku dah agak daa... sebab ada jam yang tak pernah berlaku kat jalan tu.. mula2 aku mengagak kemalangan.. so aku kering laa redah.. tetiba road blok plak tuh.... aku nak U turn jee.. ade plakk sekor polis dari blakang sambar kunci motor aku... adoi.. KANTOI...

menolaklah laa moto aku sampai ke kawasan road blok... macam2 ayat Quran dan zikir aku baca supaya elak dari kene saman.. mana tak nyer... dekat seribu saman aku tertunggak... kene plak lesen ngan road tax moto aku tak hidup.. adoi... mampusss aku... jadi.. bila da nak sampai kat pak cik polis tu.. aku mula buat memek muka yang sangat sedih... dengan kening yang berkerut dan bibir yang jebek.. hahhaha!! korank tak yah bayangkan laa macam mana... mmg buruk.. tapi berjaya mendapat simpati... apa yang di tanya.. aku jawab dengan jujur.. supaya segala nur dan cahaya kebenaran nie terpancar dari muka aku... sekurang2 nyer boleh laa lepas tanpa apa2 saman pon....

"BANG!! saya nie masih blaja lagi..."

"Blaja kat mana KAU??!!" pak cik polis tu tanya dengan tegass..

"kat kolej MAHSA... saya tunggu duit PTPTN saya jee nak settle semua pasal moto saya"

terus aku cerita segalanya.. aku pon sambung lagi..

"memang niat saya, bila dapat jee duit PTPTN, saya terus nak buat lesen, nak buat road tax dan bayar semua saman..., sekarang nie saya tak ada duit... ABANG jangan laa saman saya.. kang makin bertambah" rayu aku pada abang polis tu...

padahal umur polis tu mungkin dalam lingkungan 40-50an.. hahaha saja nak bagi dia terasa mude....

dalam hati aku... kalau dia lepaskan aku... aku mesti tulis pasal dia dalam blog aku... itu janji aku.. so dia macam tahu2 jee niat aku... dia pom sound..

"da..da... pergi cepat.. aku tak nak tengok ko buat salah lagi!!!"

FUH...~ lega giler dow... aku rasa sebelum nak blah tu.. nak jee cium pipi dia sebagai tanda terima kasih... hahahahah

Nasihat : kalau rasa2 jalan yang anda slalu pakai... tetiba ada sesuatu yang berlaku seperti jam atau sesak.. sila tak yah pakai jalan tuh... dan bila dah ter redah... teruskan perjalanan... jgn u turn... nanti kene satu lagi kesalahan... iaitu lari dari sekatan jalan raya.. (macam tuh laa pak cik polis bagi taw aku)

No comments:

Post a Comment

kritikan yg membina