Monday, November 8, 2010

SEMESTER 6 dan cita-citaku

huhuhu!! walaupun kelas agak bosan dan boring... tapi apa yang di 'lecture' kan oleh pensyarah.. membuatkan aku berkhobar2 untuk tidak sabar mendapat kerja... aduhai... harap2 dapat laa kerja dan memudahkan perjalanan aku untuk menjadi seorang staff nurse...

semalam dan hari nie.. aku dok sebok mintak cop dari nazir masjid dan head of nursing... aduh.. nak mintak penegsahan sijil dan report aku... rasa macam nak amik SPM dulu... hheheheheh! amik gambar pakai uniform, photostat itu.. photostat ini.. 2-3 keping plakk tu... adesss.. kene bayar yuran untuk LJM (Lembaga Jururawat Malaysia).. sebab nak amik pereksa besar tuh... huhu! kalau amik diploma nursing 10 thun pom.. kalau tak lepas LJM.. kelayakkan untuk kerja mana2 hospital takkan dapat... ^_^

aku tanamkan dalam hati penuh semangat.. kalau aku dah dapat kerja... perkara yang aku nak buat :

  1. nak bayar balik segala hutang kat mak aku yang aku pinjam dari start aku lahir.. sampai laa mak atau aku yang meninggal dunia.. :)
  2. nak belanja kawan2 aku...
  3. nak KAWIN... tak sabar siot nak pegang anak sendiri... ya Allah.. kurniakan aku jodoh yang sempurna buat ku.. amin :)
  4. nak beli segala aset macam rumah, kereta dan tanah.. nak jadi orang yang paling kaya dalam greenwood :) (teringin nak pakai BMW yang latest!!)

itu cuma sekadar impian dan cita2.. tercapai atau tidak.. hanya Allah yang menentukan.. dan aku terima seadanya ketentuan dari Allah.. bahkan itu lah yang terbaik untuk aku dari Allah.. setiap takdir yang datang itu adalah arahan dan kurniaan dari Allah.. aku tetap bersyukur.. tapi yang paling penting... aku buat semua nie.. habiskan waktu 3 tahun nie.. adalah kerana nak balas jasa mak aku jee..

"Ya Allah.. kalau kau takdirkan aku nie hidup susah.. kau jangan laa susahkan mak aku.. kau bahagiakan hidup dia... kerana tujuan aku dilahirkan adalah untuk mengembirakan dan membahagiakan dia sahaja... tolong Ya Allah... balaskan segala jasa yang telah mak aku buat terhadap aku... itu jeee... plzzzzz Allah.. amin.."

No comments:

Post a Comment

kritikan yg membina