Saturday, November 13, 2010

SSEAYP dan Putrajaya



hari jumaat 12 Nov 2010, aku gi putrajaya dengan manan untuk sebuah program belia disana yang dipanggil "The Ship For Southeast Asian Youth Programme 37th (SSEAYP)"

perghhh... best giler berkenalan ngan kawan2 dari asian...antara negara yang aku ingat laaa yang join SSEAYP ni.. adalah..

  • thailand
  • indonesia
  • singapore
  • myanmar
  • philipino
  • combodia (kemboja)
  • jepun
  • brunei
  • malaysia
  • vietnam
  • loas

dia semua ada 11 negara...

so aku nak cerita nye.. aku ditugaskan untuk menjaga pesereta dari Indonesia... sebab aku yang mintak.. aku suke giler orang indonesia berckap.. mereka cute sangat.. sebab tu aku nak tengok dan berkenalan dengan mereka... waaa.. mmg comel bangat....

kat sana aku sempat berkenalan dengan seorang wanita bernama putri.. comel.. dia pon suka sama malaysia... aku pon suka sama indonesia... heheh! kami bertukar2 kad disana.. :)

antara yang aku sempat kenal ialah :

  1. Riantiwi Putri (Indonesia)
  2. Syafli Rahmat Putra (Indonesia)
  3. M. Ardiansyah Lastianur (Indonesia)
  4. Yuji (Japan)
  5. Sai Hnin Ko Ko Mon ( Myanmar)

aduh.... tu jee yang sempat aku mintak card... tension.. tahun depan aku nak join lagi laa... kalau boleh aku sendiri nak join program SSEAYP tu sendiri... kan lagi best.. dapat jelajah kesemua negara... aduh...... jelous laa tengok diaorang semua.. dapat kawan2 dari luar negara....

so, aku try laa mintak kat kawan aku yang bernama suhail utk ejassss aku masuk dalam program tu.. dia kata boleh jee... huhuh!! amin.. amin.. amin... mintak2 Allah izin kan...!! kalau tak.. melancong laa aku ke seluruh asian.... waduh2....


No comments:

Post a Comment

kritikan yg membina