Sunday, November 14, 2010

bukan KEDAH.. tapi KELANTAN

antara program yang hendak dilakukan oleh aku dan ust manaf adalah utk ke kedah bagi mebantu mangsa banjir disana... aku da punya semangat laa dok heboh kat FB dan kawan2 kolej yang aku kononnyer bakal membantu mangsa2 banjir disana.. siap dermakan kot untuk mangsa banjir... hahahahahah!! tapi.. pada malam aku nak gerak tu... sabtu malam ahad... masa MU lawan ngan aston villa yang seri 2-2 tu... adoi... alik2 ust call kata sruh aku gi sorank... huhuh! giler ape... taknak lak aku.. kang terkapai2 plakk kat sana.. heheh! so baik aku ikut dia balik kelantan... isk... nak djadikan cerita... bergerak laa aku ke kelantan darul naim... bukan kedah darul aman ek...

perjalanan.
huhuhu!! gerak pada waktu malam... dah laa hujan... heheh! aku ingat sedap nak tido.. rupa2 nyer... ust sruh aku drive dari KL sampai laa ke gua musang... giler korank.. mana pernah aku drive sejauh tu... relex jee ust pakse aku... lagi pon ust mmg da ngantok giler... so, demi ingat orang yang tersayang... aku pom drive laaa... perghhhhhhhh.... ini 1st time aku drive sejauh-jauh alam nie... bukan jee pergi.. balik pom aku drive dari kelantan sampai nak keluar dari gua musang tuh... mak aku kalau balik kelantan pom tak caya aku utk drive.. dia lagi percayakan adik aku yang no 2 (hakim) dan no 3 (ebab).. huhu! HEBAT

tujuan.
kami balik ke kelantan adalah kerana mempunyai panggilan merah kecemasan yang nenek dan ayah ust manaf sedang sakit dan ada yang tenat.. tu yang dia tak ada pilihan... orang tua adalah yang utama :) dan aku lihat sendiri bagaimana nasib2 orang tua yang di jaga dan mendapat perhatain dari anak2 mereka yang terus sayangan mereka... huhuh!! sanggup abiskan rm100 untuk upah doktor datang sahaja utk masukkan branula dan resttube.. padalah aku sendiri pom boleh buat... mana tak nyer.. itu semua cross utk aku dapatkan diploma nursing aku...

jururawat.
bila tengok kedua orang tua yang sakit.. aku rasakan macam kat hospital jee tolong jaga orang2 tua.. tapi apakan daya... bukan dari ahli keluarga akukan.. so, tak boleh nak bersuara.. kalau tak.. aku da mintak biar aku jee yang insertkan branula dan insert tube utk masukkan susu... huhuhu!! tapi adoi... itu laa untung nyer amik medical line nie... tak yah da nak call2 doktor dan bayar mahal2 isk... kene plak kalau anak cucu tu amik medical line dan islamic line... pakej kot... dunia dia jaga.. akhirat pon terbelaaa... apa2 pom... dalam sesebuah keluarga itu perlu ada salah sorang anak atau cucu amik medical line.. tak kisah laa jururawat ker.. doktor ker.. MA ker.. persatuan bulan sabit merah kee.. apa2 je laaa.. asalkan dapat memberi sumbangan pada keluarga...

sunyi.
cuma satu jee.. aku tak ada kawan nak borak2 dan lepak2 kat sana... dulu kalau aku nak gi jauh2 nie ada laahh sorang kawan aku.. asal keluar dari KL jee.. mesti aku ajak dia.. haha! kelantan, terengganu, gua musang, sungai lui, dan macam2 lagi... tapi sebab aku ada perang dingin dengan dia... tak ada da laa kawan nak ikut join.. kalau tak, mesti dia yang jadi driver pergi balik tuh... hahahahahahaah...

pulau melaka.
terlepas gak rindu aku kat skolah lama aku... banyak yang da berubah... adoi... tak tau nak cakap apa.. nak jee masuk asrama tu buat macam dulu2.. dok atas katil, tido, main ngan kawan2 se drom, main bola, sepak takrow dan macam2 laaa.. huhuhu!! yang penting skali... teringin nak berjemaah ngan tuan guru nik abd aziz... aduhai.... terubat gak rindu... tapi belum puas.. kalau ada peluang lagi... aku nak gi lagi laaa :)

p/s : rindu kawan saya laa :(

2 comments:

kritikan yg membina