Monday, November 22, 2010

impian ku di Australia




Samapai jee pagi kat kelas.. ada macam satu taklimat yang disampaikan pasal belajar kat luar negara.. huhuh! aku sangat teruja dan excited laa... mana tak nyer.. memang impian aku nak gi negara orang putih.. nak bergaul ngan orang putih.. nak rasa macam mana 4 musim kat negara orang dan juga bercakap petah dalam bahasa inggeris... hahah! tu semua impian aku.... kene plak akan berkerja disana.. boleh pulak sambung degree juga... perghhh.... harap2 termakbul laa impian aku....

bila dia sruh pilih jee negara mana kita nak kerja.. aku rasakan macam kita pilih menu jee nak makan.. kita tinggal oder jee... huhuhu! best giler.. antara 6 negara yang pelajar MAHSA dijemput untuk bekerja adalah australia, canada, singapore, switzerland, UK dan new zeland... negara yang aku pilih adalah australia... sebab dekat jee ngan malaysia... :) adakah aku akan kesana?? amin.. amin.. amin... amin... doakan utk aku ya kalian...
bila aku isi jee borang untuk bekerja dan sambung belajar di australia.. sambil aku berdoa.. "Ya Allah.. makbulkan impian aku untuk kerja disana.. kalau aku ada banyak duit.. aku nak bawak mak aku gi Umrah.. niat aku nak ringankan beban mak aku jee... tak kisah laa aku belajar kat mana.. aku kat mana aku pergi.. aku nak pastikan setiap perkara yang aku buat adalah untuk memudahkan urusan mak aku dan juga membalas segala hutang2 aku dengan mak aku yang takkan berbayar itu... :)"

aku harap sapa yang membaca blog nie.. tolong doakan utk kejayaan aku yeee.. aku mmg nak sangat pergi oversea nie... dan pastikan aku tidak lari dari matlamat yang aku cita-citakan.. semua ini untuk keluarga... :)

kalau aku tak berjaya.. maka hancurlah keluarga aku.. kalau aku berjaya.. berjaya itu milik keluarga aku...

sekian.....





2 comments:

kritikan yg membina