Tuesday, October 5, 2010

kenangan terindah

hari-hari yang aku lalui adalah hari yang sangat sukar utk aku lalui.. penuh dengan duri dan semak yang kadang kala mengganggu perjalanan ini... aku merasakan sangat asing di bumi sendiri... padahal inilah yang aku ingin kan... kenapa amat sukar utk mereka menerima aku seadanya??

aku teruskan perjalanan hidup aku sambil menggalas segala buku2 ilmu yang ditimba di kampung sebelah.. aku bawak bersama.. tidak lupa juga dipoket ku.. aku sematkan segala peta pengalaman dan tunjuk ajar supaya tidak sesat dalam menongkah arus perjalanan yang kian menyusur susah ini....

Allah.. Allah.. Allah... itulah perkataan aku inagt ketika aku susah dan berdukacita. Rumah Allah juga adalah destinasi sementara buat aku singgah ketika aku memerlukan sahaja. Kenapa aku berperilaku sebegitu?? aku cuba kikis tabiat buruk itu... aku cuba.. cuba dan cuba hingga kini.. apa yg aku dapat sekarang bukan lah suatu kepuasan.... dan aku tidak akan puas sampai bila-bila.

bantulah aku Allah...

No comments:

Post a Comment

kritikan yg membina