Friday, December 2, 2011

Komen Perhimpunan Meroyan UMNO


Saya selaku perjuangan ahli politik PAS di Malaysia nie suka melihat setiap apa yang dilakukan oleh ahli politik di Malaysia ini sebagai suatu pembelajaran saya utk menjadi ahli politik yang disegani kawan dan lawan. Oleh itu pemerhatian saya pada perhimpunan agung meroyan UMNO ini dilihat sebagai sesuatu pentas untuk mengkritik dan menghentam pembangkang, sedangkan apa yg patut diperjuangkan adalah hak rayat dan terutama sekali kepada melayu yang beragama Islam. berapa peratuskan kalau di nilai dari kelseluruhan perhimpunan itu jika dinilai dari segi menghentam pembangkan dan membicarakan tentang soal rakyat yang beragama melayu islam itu sendiri. Jelas ditunjukkan sendiri oleh lidah2 mereka iaitu Tv3 dan utusan, menunjukkan setiap biacara pentas mereka hanya lebih kepada menghentam pembangkang, dan 'mungkin' ada sedikit sahaja yg membicarakan soal agenda perjuangan parti yang sebenar.

Ntaya ini menunjukkan bahawa Pakatan Rakyat berjaya mengalih tumpuan sebenar perhimpunan Meroyan UMNO ini yang sepatutnya berhimpun dan membicarakan soal masa depan negara dan rakyat. tiada apa lagi yg wajar untuk umno perjuangkan utk rakyat kerana segala agenda umno telah di perjuangakan oleh pakatan rakyat itu sendiri.

Kini UMNO seolah-olah hilang punca dan arah tuju dalam arena politik. dilihatkan sendiri bagaimana gelombang perubahan anak muda yang ditunjukkan pada setiap program yang telah dijalankan oleh Pakatan Rakyat. Saya dapat merasakan bahawa PRU 13 ini adalah PRU yang terakhir utk UMNO dan Barisan Nasional.

Saya menyeru kepada rakan2 seluruhnya. agar tidak memberi sebarang undi kepada UMNO dan Barisan Nasional. Umno hanya diguna pakai untuk dunia sahaja. tapi perjuangan PAS akan di bawa sehingga anda semua bertemu dengan Allah SWT. TAKBIR


No comments:

Post a Comment

kritikan yg membina