Monday, October 25, 2010

apa yg terjadi hari nie??

aku datang kolej awal tepat pada pukul 9am, berdebar2 sebab takut nak masuk kelas... heheh!! sebab tak dapat masuk sem 6, then sedang naik tangga ke tingkat 4, jumpa plakk rakan2 seangkatan yg tak dapat naik kelasss... ahhhh lega siot.. ada geng gak nak lepak.. al-maklum laaa kan. takut dipulaukan... so.. kita orang bincang jap.. sama ada nak masuk kelas atau apa?? kami pom ambil kata sepakat nak masuk ke kelas dulu... sebab puan jamaliah (co-odinator sem 6) yang sruh masuk kelas dulu...

bila semua da masuk kelas.. puan jamaliah bagi taw.. nama kamu akan di panggil sorang2 ya.. sapa nama yang tak ada.. sila duduk that others side ok!! fuh... lega... kalau di buat nyer dia cakap.. plzz go out!!!.. daa.. tak tau nak buat apee.. makne nyer macam ada peluang laa nak duduk dalam kelas jap lagi... kami pon dok tunggu laa sorank2 nama di bacakan... hahaha!! then at last skali... dia umum.. who's name is not called.. plzzz come in front.. aku laa orang pertama yang mengaku.. dan aku nak bagi taw.. aku laa sorang2 nyer laki atau jantan yg tak lepas untuk masuk ke sem 6... adoi... malu siot... macam kene gelak dengan kawan2 yang lain...

bila dah tunggu kat depan tuh.. di tunggu pula dengan rasa malu.. ye laa.. semua orang tengok.. waaaaaa kalau dapat anugerah best student tak pe aR... memang bangga ar aku nak keluar... nie nama tak lepas utk sem 6.. ramai kawan2 aku yang nasihat.. jgn ponteng praktikal... termasuk juga cikgu2 yang mengajar aku praktikal... mereka juga tak dapat nak tolong apa2 lagi daaa...

aku nak ringkaskan cerita... sapa yang taw bangunan mahsa tu macam mana... dari tingkat 4.. tolak ke tingkat 6.. pas tu tolak balik ke tinggkat 4... tolak lagi tinggkat 6.. last skali kami berada di tinggkat 6.. di bilik pak didie... adessss.. kes nyer.. macam nie, ok.. aku nak pergi praktikal, nak ganti ada lagi 9 hari... then.. puan jamaliah pulak cakap aku tak leh ganti sewaktu kelas ada... so... bila nak dtg kelas plak... praktikal laa tergantung... so macam mana nak amik pekse LJM nanti... kami seolah2 terapung2 laaa... tak tau nak gi mana... pergi sana tolak.. disini pon menolak... then last skali.. puan jamaliah membuat keputusan... "i give u 1 week to do all ur replecment.." fuh... dapat gak jawapannyer.....

yang aku nak ceritakan kat korank nyer hari nie adalah.... pengalaman naik dan turun tangga laaa.... macam naik turun mahkamah plak... adesss... aku amik ini semua sebagai pengajaran... setiap yang berlaku tu pasti ada hikmah nyer.... aku rela susah dan diseksa sekarang... supaya nak dapat kerja nanti senang dan mudah... ^_^

doakan kejayaan aku ya... kejayaan aku.. adalah kejajayaan untuk semua... amin....


Isnin
25/10/2010

1 comment:

  1. 8man belajar rajin2 jangan asik nak berpolitik. Politik2 jugak tapi pelajaran tu lagi penting. Tu untuk masa depan kau n keluarga kau. Tak ada sape2 nak tolong kita klau kita dalam kesusahan. Ape-ape pun aku doa kan kau selamat berjaya n Good Luck.

    ReplyDelete

kritikan yg membina