Wednesday, July 21, 2010

Diari hari ini...

dari semalam lagi aku nak tido awal, sebab nak bangun awal.. nak kene sampai kat HKL tepat pukul 7 pagi. tengok2 si eddie mis kol2 dan msg2 marah aku ajak lepak payung.. nak tak nak aku temankan jee laa.. sebab dia pom banyak temankan aku lepak payung.. maka lepak laa sampai pukul 1.20 pagi.. golek punya golek dalam bilik.. tertido laa pukul 2.30am... adoiyai...!!

bila sedar jee jam loceng pukul 6am.. waaaa.. bunyi hujan yg turun agak lebat.. dalam hati aku "waaa ini alasan kukuh utk dtg lewat nie"... so aku pom bangun terus pukul 7am.. hujan masih turun dengan renyainyer... aku pom tetap nekad nak gi jugak praktikal walau hujan lebat mana skali pom...!!

bila dah selesai tolak kereta meniaga mak aku.. aku pom mintak laa duit belanja.. mak aku bagi RM5 jee?? waaa nak isi minyak moto lagik..!! cam mana nie.. so.. aku pom pasrah jee laa... dalam hati.. alamak.. puasa laa aku kat hospital nie... so.. aku pom blah lepas salam tangan mak aku.. dengan muke yg tarik masam.. hahah!!! jahat nyer

so.. aku pom bawak laa moto nak gi ker praktikal di HKL melalui jalan gombak tu.. bila sampai ke lampu isyarat sebelum nak sampai ke nasik ayam man congkam.. moto aku tiba2 berhenti...!! adohh!! aku dah gelabah dah bila start2 tak hidup.. slalu tak macam nie... isk.. aku pom tolak tepi dalam keadaan blurrr... sebab aku tak pernah menagalami keadaan macam nie...

aku pom pikir.. sapa laa leh tolong aku masa2 macam nie.. hujan lagi.. pagi2 buta lagi... adessss... macam mengganggu jee!! isk.. sambil pikir punya pikir... aku teringat si eddie yg lepak ngan aku malam tak di... aku harap sangat dia tak tido lagi.. aku try sms dia.. kalau dia tak jawab.. mmg aku call mak aku jee sruh amik aku dan tinggalkan moto kat situ...!!

FUHH...~ sib baik dia jawab... maka aku pom sruh laa dia tunda dalam keadaan hujan dan pagi2 buta tuh... adess.. tapi ada upah dia.. ahah! aku kene sponser makan sarapan dan tengah hari beserta pakej online kat umah aku tuh... hahahah!! tak pe laa.. biar abis beribu.. janji masaalah selesai kan.... hahahah!!

kesimpulan : jagalah moto anda. jgn tarik muka pagi2, sanyangi dan hargai kawan anda, kerana dialah tempat anda mengadu susah.... adoi.. terimak kasih sangat kat kawan2...

21/07/2010 : rabu

No comments:

Post a Comment

kritikan yg membina